sâmbătă, 16 aprilie 2011

Legenda dealului lui Gâf


Bătrânii îi spun dealul lui Gâf, tinerii însă îl numesc dealul îndrăgostiţilor. Sătenii trecuţi de prima tinereţe spun că acolo au călcat pentru prima dată strâmb. În satul lui Horea din judeţul Alba, dâmbul lui Gâf va fi introdus în circuitul turistic.

Celebrul deal al lui Gâf este situat vizavi de dealul unde s-a născut Horea. E drept, după ce-l urci, gâfâi, că nu e tocmai lin. Dar numele nu-i vine neapărat de la efortul de a-l urca. Bătrânii au o altă explicaţie. altceva. "Am fost şi eu acolo, am iubit o fată odată. Am făcut dragoste frumoasă, (...) strângeam ce-mi era drag în braţe. Nu am rămas cu fata aceea, a luat-o altul şi eu am luat-o pe alta", a spus unul dintre bătrânii satului.

"Din ce ştiu de la părinţi, se opreau femeile şi bărbaţii şi discutau despre dragoste, ca de aia îi zice gâf. Discutau sau şi făceau", a declarat primarul Marin Nicola.

Legenda dealului lui Gâf nu a făcut doar înconjurul ţării, ci şi al lumii. Jurnaliştii de la New York Times l-au descris în paginile publicaţiei ca fiind un fel de deal al lui Valentin. Aşa că sătenii i-au făcut şi un imn.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Postări populare